Fotoğrafım
child of the moon,being raised by the sun.lover of the nature.

26 Ocak 2013 Cumartesi

Italya'dan Bagimsiz Sehir; Milano

Gecen gunlerde Istanbul'dan yakin bir arkadasimla aninda kararlastirip Milano,Viyana ve Prag gezisi duzenledik. 5 gunluk bir seyahat olucakti benim icin. Oncelikle ilk duragim Milanoydu. Alghero'dan Milano'ya sabah ucagiyla uctum,Bergamo havaalanindan hemen sehir otobusleri havaalani disindan kalkiyor;onlara atlayarak Milan Centrale Stazione'ye gittim. Orada Belinle bulusup bir yerde kahvalti ederek sohbetimizle basladik,ardindan sehri turlamaya koyulduk. Duomo'ya hostelden yuruyerek gittik ve o kadar guzel sokaklar,o kadar farkli magaza ve restoranlar gordukki,bir daha Milano'ya gidersem o caddelerde daha cok zaman gecirmeyi planliyorum. Gectigimiz caddelerin adi; Via Boccaccio,Via Dante. Buralardan gecerek direk Duomo'ya vardik zaten. Duomo'yu gordugum an dedigim sey; "Ben bunu daha buyuk saniyordum.". Hayir citami ne kadar arttirdiysa bu katedraller, Milano'daki duomo'yu kucuk gordum. Tabii ki o detaylari ve mimarisi paha bicilemez. Hemen sol tarafinda da Vittorio Emanuele bulunumakta. Oraya mutlaka girmeniz gerekiyor. Icindeki luks magazalar ve kafelerle,mimarisinin uyumuyla iciniz kipir kipir oluyor.
Milano'da detayli gezdikten sonra biraz alisverisle de soluk alarak aksami ettik. Aksam da Duomo'ya karsi cok guzel bir kafede Italyan yemegi yedik. Duomo'ya karsi oldugu icin fiyatlar sizi korkutmasin,gercekten uygun fiyatlarla,guzel gorkemli manzaraya karsi muhtesem yemekler yiyorsunuz. Milano'da gunumuzu bitirirken ayri bir heyecan icimizi kaplamisti cunku ertesi gun Viyana'ya gidiyorduk.
Milano icin kendi gorusum; kesinlikle Italyancasi disinda pek Italya gibi degil. Daha cok kuzey avrupa ulkeleri gibi. Italyanca duymasam Italya'da oldugumu dusunmezdim. Bir de Milano biraz Bruksel gibi. Yani demek istedigim, cok karma bi halki var ve pek guvenli bir sehir degil. Gece istasyona gitmek icin bindigimiz otobuste dibimizde bir hirsizlik gerceklesti,ilk defa yakindan canli canli gordugum icin baya bi rahatsiz oldum. O konuda biraz korkutucu,haberiniz olsun.

Fungheria terimini ilk defa gordum! Tum mantar cesitleri bulunmakta,mmm!

Bu binayi gordugumde aklima ilk gelen sey; Frida filmi! Ordaki evin yapisiyla ayni.

Bu nasil guzel anlamli bir yapidir! :)