Fotoğrafım
child of the moon,being raised by the sun.lover of the nature.

10 Ekim 2012 Çarşamba

Alghero

Bildiginiz uzere ve ya bilmediginiz uzere,1 seneligine erasmusla Alghero'ya geldim. Alghero'yu direk isim olarak bilmemeniz cok normal,ben buraya gelirken ogrendim mesela. Alghero,Sassari'ye bagli ve Sassari de Italya'nin Sardunya adasinin kuzey batisinda bulunmakta. Sassari deniz kenarinda degil fakat sansimizdan Alghero bi sahil kenti. Iyi ki denizi var,cunku ben 1 yilligina bile olsa,denizi olmayan bir yerde yasamimi surdurebilecegimi dusunemem. Su an neredeyse ekim ortasi olmakta ve hala denize girebiliyoruz. Hayatimda bir ilk bu acikcasi, "ekim ortasinda denize girmek".
Alghero, Italyan olmasina ragmen, eskiden bir cok Katalan buraya yerlesmis o yuzden biraz da Katalan ozelligi tasiyor. Hatta bayraklarda bile, katalan simgesi gorunuyor. 
Alghero'yu biraz ozetleyebildigimi dusunuyorum. Simdi de erasmus baslangicimdan bahsetmek istiyorum. Erasmusa basvurmam zaten cok ani olmustu. 2. tercihlerden basvurdum ki 1. tercihlere not ortalamam yetmiyordu. 2. tercihlerde de Italya'da tek kalan okul burasiydi. Cogu zaman iyiki burasi oldu diyorum,acikcasi Sardunya'da olmak,yasamak bana cok hos geliyor. 
6 eylul'de buraya, ailemle geldim. Ailem 5 gun kaldi. Benim cogu esyami tasimama yardimci oldular ve ev ararken yanimda olmalari cok destek verdi. Ama sunu da itiraf etmeliyim,hic ev aramadim. Gelmeden once, ev tutan erasmuslu bir cocukla tanismistim, ilk onun evini gordum. Tutabilecegim oda da baya iyi durumdaydi, ev de oldukca buyuk ve iyi durumdaydi. Baska hic bir eve bakmadan bu evi tuttum. Odamdan balkon cikisi olmasi beni ilk cezbeden seylerden biriydi. Hala da "iyi ki bu evi tutmusum" diyorum. Bunu dememin sebebi, evin iyi durumunun yaninda ev arkadaslarimin iyiligidir ayrica. 1 tane Macar ve 1 tane Almanla beraber yasiyorum,oldukca samimi ve sicak kanlilar. Herneyse, 11 eylulde annemle babami ugurladim ki bu cok agir oldu bana. Gercekten bu kadar etkilenecegimi dusunmemistim. Bir kac gun cok durgunlastim, evime yerlesirken cok zor geldi. Ama ardindan duzenimi yavastan oturtmaya baslayinca, yavas yavas insanlarla tanisip guzel vakit gecirmeye baslayinca bi bakmisim, ben Alghero'ya baya alismisim. Tabi ki ozluyorum ailemi,arkadaslarimi ve sehrimi. Ama ozlemeyi dizginlemeyi de bir yerde ogreniyorum. Acikcasi bazen, Istanbul'daki yasantimi unutuyorum, insan herseye alisiyor. 
Okul konusuna gelince, tum dersler italyanca. Ingilizce ders yok ve bu oldukca zorluyo. Slaytsiz sadece konusarak ders anlatan hocalar ve o derslerde acikcasi, felc geciriyorum. 
Alghero'dan bir kac fotograf paylasarak,bu postumu sonlandiriyorum.


Evim evim guzel evim.




Her kose basinda guzel guzel kafelerin olmasi,gayet iyi bir durum.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder