Fotoğrafım
child of the moon,being raised by the sun.lover of the nature.

28 Nisan 2013 Pazar

Weimar became Istanbul with Her

En yakin arkadaslarimdan olan Burcu'yu biliyorsunuz,blogumu takip eden bilir yani. Cunku onunla bu erasmus yilimizda beraber bir kac yere gittik. Gercekten onla gezmek ayri bir keyif benim icin. O da Almanya'da erasmus yapiyor. Havalar biraz isindiginda oraya gidecegimi,onu ziyaret edecegimi zaten kafama koymustum. Havalar isindi ve hemen bilet alindi. Frankfurt'a gittim oncelikle, orada 1 gece konaklayip ertesi gun 4 saat otobus yolculuguyla Weimar'a gittim. Burcu beni indigim yerde zaten bekliyordu, ona kavusma anim her zamanki gibi cok heyecanli, cok mutlu oldu. O kavusma esnasinda yapabilecegim her seyden korkuyorum, simsiki sarilmaktan kemik bile kirabilirim o derece. 
Burcu aldi beni, kaldigi yurda gittik hemen. Acikcasi etrafi gormeyi erteleyebilirdim, onunla hasret giderme olayimizi uzattikca uzatabilirdim. Ama tabi bir kac saat muhabbetin sonunda, sokaga attik kendimizi. Yuruyerek weimar'i gezdik. Weimar bildiginiz ve ya bilmediginiz uzere, Goethe ve Schiller'in yasayip,oldugu sehir. Yani bu sehrin onemi oldukca buyuk. 
Ilk gun Weimar'i gezdikten sonra, ertesi gun trenle 20 dakika mesafedeki Bad Sulza denilen bolgeye termal havuza gittik. Kapali havuzlari ve acik havuzu bulunmakta. Acik havuza bile hava cok sicak olmasa da girdik,cunku su cok ilikti cok guzeldi. Ayrica burdaki bir havuza tamamen asik oldum; kapali olan bu havuza cok guzel los bir ortam saglanmis ve suyun icinde muzik caliyor! Muzikler tamamen dinlendirici, beni biraksalardi suda uyurdum kesinlikle. 
3. gunumuzde, Weimar'in bulundugu Thuringia eyaletinin baskenti Erfurt'a gittik. Ki Erfurt'un da cok buyuk bir anlami var, reform hareketini baslatan Martin Luther Erfurt'ta yasamis ve bir sure rahip olarak burada gorev yapmis. Bu yuzden Erfurt'u cok merak ediyordum. Bunu da ilk, burcu Luther filmini izledikten sonra bana fikirlerini aktarirken; "ilk basta gecen buyuk kilise Erfurtta burada,geldiginde gideriz." demisti cunku benim buna ne kadar merakli oldugumu biliyor. O kiliseye de gittik, gercekten inanilmaz guzeldi. Cok begendim. 
Erfurttan sonraki gunumuz ise son gunumuzdu. Onda da, Weimar'a otobusle 15 dakika mesafede bulunan bir toplama kampina gittik. Bu toplama kampinin adi Buchenwald, ve Weimar'dan oldukca da yuksek bir tepede bulunuyor. Weimar'da Goetheplatz'dan kalkan bir otobusle cok rahat gidebiliyorsunuz. Toplama kampini gezerken cok degisik duygulara kapildim. Sanki o esnada hala orada tum o olaylar yasaniyormus gibiydi. Gorulup, yasanmasi gerekiyor. Tabi bu toplama kamplari, onlari anmak, onlara saygi duymak icin saklaniyor. Almanya'nin tarihinde savunmadigi bu durumun ozru gibi. Ama yine de cok uzucu buralari gormek.

















Iste bahsettigim, Martin Luther'in gorev yaptigi o guzel kilise!





Toplama kampindayiz.







Bu firinlar, direk yakmak icin degilmis, oldukten sonra yaktiklari firinlarmis.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder