Fotoğrafım
child of the moon,being raised by the sun.lover of the nature.

7 Mart 2013 Perşembe

Venezia

Ciao a tutti!
Gecen hafta,yeni evime tasinmadan once 2 gunlugune Venedik'e gittim. Burcu ve Gizem diye iki Almanya'da erasmus yapan arkadasim, ara tatillerinde avrupada bir kac yere gittiler. Ben de onlari gormek icin, bu gezilerinde bir noktada onlara katilacagimi soylemistim. Ama gezilerinin cogunda Istanbuldaydim. En cok bana uyan nokta, onlarin da son duragi olan Venedikti. Turkiyeden dondum, 3-4 gun sonrasinda Venedik icin hazirlanip, yola koyuldum. Ryan airla Venice Treviso'ya uculuyor. Treviso'da,havaalani onunden Venedik merkeze (son durak Piazzale Roma) giden otobusler kalkiyor. 1.30 saat suruyor. Bir baska tercihiniz de, Treviso havaalaninin onunden kalkan sehir otobuslerinden 6 numarali olana binip, Treviso Centrale'ye gidip oradan Venezia Santa Lucia trenine binebilirsiniz. Size bu secenek, digerine gore yarim saat kazandiriyor. Ben trenle gidip gelmeyi tercih ettim. 
Hostelim zaten, Santa Lucia tren istasyonunun dibindeydi. Ama Piazza San Marcoya yuruyerek 30 dakika, feribotla 40 dakika kadar mesafede. Aksam ustu hostelime vardim. Burcu ve Gizem, bir onceki gun Venedik'e gelmislerdi. Ben de hemen hostelimin onunden gecen, Grand Canale hattindan giden feribota binerek, onlarin yanina gectim. Burcuyla bu seferki bulusmamiz daha dokunakli oldu; cunku 3 aydir gorusmemistik. Hemen Grand Canale'in ordaki kafelerden birine oturduk; aksam yemegimizi yerken 3 aylik acigi kapadik. Gerci "3 aylik acigi kapadik" diyorum da, aslinda hic araya zaman girmemis gibiydi bir yandan da. Aksam yemegimizden sonra, San Marco meydaninin orda bulunan Hard Rock Cafe'ye gectik. Tum aksam orda muhabbetle gecti. Aksam da feribotlari kullanabiliyorsunuz. Tum gece acik olan bir hat var. O yuzden ulasimda zorlanmiyorsunuz!
Ertesi sabah erkenden kalkip gune basladik. Bir tek o gun tam gunumdu. Hostelimden bu sefer yuruyerek San Marco'ya gitmeyi tercih ettim. Venedik'te kesinlikle haritalar islemiyor! Haritaya bakarsaniz kaybolabilirsiniz. Cunku, daracik daracik bir suru sokak olunca, haritayla birlikte kafalar karisiyor. Ama korkmayin, zaten her yerde San Marco icin oklarla yollar gosterilmis. Sehir sizi yonlendiriyor. Durmadan koprulerden gecerek, yuruyerek Venedik'i anlayabilirsiniz. Size tavsiyem, cogunlukla yurumeyi tercih edin bu sehirde. Bu gunumuzde, kahvaltimizi edip, San Marco meydaninda oyalanip, kahvelerimizi ictikten sonra, Murano, Burano, Torcello adalarina olan gezimize katildik. San Marco'daki binalarin mukemmeligine bakip bakip mutluluktan durmadan kahkaha attim. San Marco meydaninin yaninda, bir suru gezi duzenleniyor bu dedigim adalara. Biz 20, ogrenciye 15 euro olan bir tur bulduk. 3 bucuk saat suruyor, sizi tek tek adalara goturuyor ve Murano'da cam fabrikasinda cam yapimini izleyebiliyorsunuz. Murano'da camlar meshur oldugundan cok guzel urunler satan bir magaza vardi. Bir saat begenmistim. 40 euroydu. Burcu bana orda aldirmadi, o kadar paranin gereksiz oldugunu dile getirdi ve iyi ki de oyle yapmis, Venedik merkezde o saatleri 12 euroya buluyorsunuz. Aklinizda bulunsun, Murano'da kaziklanmayin! 
Bu adalari gezdikten sonra, gondol turu yaptik. Mutlaka indirim yaptirmaya calisin, cunku yapiyorlar bir kac euro da olsa, sansinizi deneyin. Gondol turumuz da cok keyifliydi,onu yaptiktan sonra yine solugumuzu hard rock cafe'de aldik. Ertesi gun benim Alghero'ya ucagim ogleden sonraydi. O yuzden kahvalti ettikten sonra pek ortak vaktimiz kalmadi burcularla. Ayrilik vakti geldiginde yine bir burukluk hissettim, cunku hem gezimiz muthis eglenceli, kahkahali gecmisti hem de burcudan ayrilmayi istemiyordum.






























Murano adasinda cam isleme fabrikasi. Adam hizli hizli sanat yapti gozumuzun onunde.





Torcello adasinda cok fazla bir sey yok, gormus oldugunuz gibi eski tarihi bir kopru ve kilise var bir tek. 


Ve Burano! Tabii ki, bu 3 adadan en sevdigim, rengarenk bir suru eviyle Burano oldu. Burano'nun denilene gore boyle rengarenk evlerinin olmasinin sebebi, balikcilar gece geclere kadar calisip, icip evlerine donuyorlarmis. Sarhosken evlerini renklerinden taniyorlarmis. Tabi bu cok onceden boyleymis bence ve sonra bunu adanin ozelligi haline getirmisler.

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder