Fotoğrafım
child of the moon,being raised by the sun.lover of the nature.

12 Kasım 2011 Cumartesi

NAIROBI'YE UCUS,1 GUN SONRASINDA LAMU ISLAND'A GIDIS.

Sizlerle bu postu 2 ay once paylasmis olmam gerekiyordu. Cok bosluyorum blogumu. Daha cok tumblr'da paylastigim icin fotograflari,bazen burada gerek duymuyorum. Ama yine de sozumu veriyorum; bir daha bu kadar boslamak yok. Guncel guncel yayinlamayi planliyorum herseyi. 

Evet,Ramazan Bayrami'nda ailemle 2 haftaligina Kenya'ya gittim.Hayatimda edinebilecegim en guzel deneyim bu olabilir. Farkli yerler,farkli kulturler gormek,farkli insanlarin hayatlarinin bizden cidden farkli oldugunu gormek ilginc bir sey. Acikcasi 2 hafta boyunca medeniyeti ozlemistim. Cunku insan tirsiyor yani disarda yemek yerken ederken. Ama soyle de bir sey var, yedigim en guzel yemekleri Kenya'da yedim. Otel oldugu icin ondan bir korku olusmuyordu da,disarisi birazcik fena.

Ilk once Nairobi'ye uctuk,orada 1 gece kaldiktan sonra ic hatla Lamu Island'a gectik.Lamu Island'da 4 gun kaldiktan sonra diger yerlere gectik. Diger yerler de,ileriki postlarda. 



Afrika'da ogrendigim kelimelerden bir tanesi 'Karibu'. 'Hosgeldin' demek,fotograftan da anlayabileceginiz uzere. :)


Nairobi'de ilk gun otellerimizi ayarladik,o sirada o kadar cok vakit kaybettik ki.Babamlar iceride otel ayarlarken ben de aldim otel kitapcigini disarda fotograf cektim.


Lamu'ya uctugumuz ucaklar boyleydi. Aslinda bir tek Lamu'ya degil,Kenya'da ic hatlar boyle. Basta cok korksam da normal ucaklardan daha keyifli orasi kesin. Dolmus gibi,biniliyo zaten 10 kisi falan aliyo, pilot da aramizdan gecerek yerini aliyor ve ucuyoruz hemen.



Evet,Lamu'ya indik.Direk Afrika'ya ozgu su ustten basik agaci gordum,fotografladim.Cok ilginc sanki fotografi daraltmisim gibi durmuyor mu? Su alttaki minik kulube de oranin Duty Free'si!


Otele geldik,ikram ettikleri direk bu oldu.Harikaydi.


Ve hayalimden biri de boyle bi havuzdu.



Kumsali inanilmazdi,ama denize giremedim. Kumla cok karisiyordu ben oyle pek sevmem de. Ve sabah deniz bizim otelin dibinde oluyordu,aksam ustu bi bakiyoruz 200-300 metre cekilmis oluyordu. Sonra gece yine fisir fisir dalgayla geliyordu.





Istakoz yedim burda ilk defa.Ve ve ve inanilmazdi ya of. Tusker da Kenya'nin kendi birasi,zaten sisede fil resmi var.

Son olarak diyebilecegim seyler,Lamu tamam harika,huzur dolu bir yer.Tam balayi ciftlerine gore hatta. Ama 4 gun beni bunaltmisti biraz.Kafa dinleye dinleye bi hal olmustum. Ama yine de iyi gelmisti. Ve en kotu yanini soyluyorum, bu kadar issiz bir yerde gece 12'den sonra elektrikleri kesiyorlar. Kaldigimiz odalar da cadir gibi hasirdan,tepesi falan acikti. Ve zifiri karanlikta uyumak zorunda oluyorsunuz. Gozumu aciyordum,actim mi acaba diye de kendime soruyordum. O derece karanlikti. Ama bunun nedenini son gun cozmus bulunuyoruz: son gunun sabahi annemler odamiza dogru gelirken bizim odanin onunde bir suru maymun gormusler. Heralde gece odalarimizda cirit atiyorlar, biz de gece isik olsa uyanip bakabiliriz etrafa ve onlari gorebiliriz sonucta, bunu engellemeye yonelik bir hareketmis megerse.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder